facebook logo    instagram logo

bo play graphic2

Kopers van nieuwe wagens geven aan dat het audiomerk een bepalende factor is in hun mening over een wagen. Ford en HARMAN slaan daarom de handen in elkaar en lanceren wereldwijd volledig nieuwe B&O PLAY-audiosystemen in de wagens van Ford om de audiobeleving van klanten een compleet nieuwe dimensie te geven.

“Onze klanten vertellen ons dat ze een in alle opzichten hoogwaardige audio-ervaring belangrijk vinden. Onze samenwerking met HARMAN helpt ons ervoor te zorgen dat ze die ook krijgen,” aldus Raj Nair, executive vice president, product development en chief technical officer van Ford. “Het is maar één van de dingen die we doen om in onze wagens een rijkere, meer meeslepende ervaring te creëren voor klanten.”

In de recente Automotive Audio Branding Study 2016 van Ipsos geeft ruwweg een derde van de kopers van nieuwe wagens aan dat het merk van het audiosysteem in hun volgende wagen een belangrijke invloed zou hebben op hun aankoopbeslissing.

De producten van B&O PLAY combineren ruim 90 jaar erfgoed van Bang & Olufsen met natuurlijke materialen, opvallend design en een hoogwaardige geluidsweergave tot een naadloos geïntegreerde beleving, zowel thuis als mobiel, en binnenkort dus ook in de wagen.

Ford maakte de exclusieve samenwerking met HARMAN International Industries Incorporated bekend tijdens de jaarlijkse "Further with Ford" trend conference van de constructeur. B&O PLAY maakt vanaf volgend jaar wereldwijd zijn debuut in de wagens van Ford.

De unieke aanpak van B&O PLAY biedt klanten een geluidservaring op maat met luidsprekers die in elk Ford-model de ideale plaats zullen krijgen en specifiek worden gekalibreerd. Een dynamische afstelling garandeert dat het geluid in het interieur altijd optimaal is, wat de rijomstandigheden ook zijn, en waar iemand ook in de wagen zit.

“Ford en B&O PLAY zijn merken die staan voor kwaliteit, vrijheid en innoverend design, en zijn dus de perfecte match. Ze slaan nu de handen in elkaar om de rijervaring van klanten een compleet nieuwe dimensie te geven,” aldus Michael Mauser, executive vice president en president van de Lifestyle Audio Division van HARMAN.

“Net als wijzelf wil Ford een bijzonder gebruiksvriendelijke, inspirerende en hoogwaardige ervaring creëren. Ford is voor ons daarom de ideale constructeur om de alles veranderende kracht van B&O PLAY-audiosystemen wereldwijd naar de auto te brengen,” voegde hij er nog aan toe.

Om de kracht van geluid te demonstreren, onthulden Ford en B&O PLAY vandaag een installatie met de naam Sound Journeys, een beleving die de vijf zintuigen aanspreekt.

Met behulp van producten van B&O PLAY brengt de installatie via versterkt geluid drie natuurlijke omgevingen tot leven: een woud, een ravijn en een oceaan. De installatie “visualiseert” zelfs geluidsgolven, en laat zo zien hoe geluid alledaagse omgevingen compleet kan transformeren en mensen een rijkere, emotionelere beleving kan bezorgen.